مهشید سلیمانی؛ سید موسی خادمی؛ سعید عبدالمنافی؛ علی شاهنظری
چکیده
پژوهش حاضر با هدف طراحی الگوی شایستگی بنیادی مدیران منابع انسانی و شناسایی ابعاد و مؤلفه های آن و همچنین عوامل موثر بر شایستگی بنیادی مدیران منابع انسانی انجام شده است.روش پژوهش حاضر از حیث اجرا از نوع پژوهشهای آمیخته(کیفی-کمی) و به لحاظ هدف، کاربردی و از لحـاظ روش اکتشافی از نوع تحلیل محتوا محسوب میشود.با توجه به روش تحلیل محتوا، ...
بیشتر
پژوهش حاضر با هدف طراحی الگوی شایستگی بنیادی مدیران منابع انسانی و شناسایی ابعاد و مؤلفه های آن و همچنین عوامل موثر بر شایستگی بنیادی مدیران منابع انسانی انجام شده است.روش پژوهش حاضر از حیث اجرا از نوع پژوهشهای آمیخته(کیفی-کمی) و به لحاظ هدف، کاربردی و از لحـاظ روش اکتشافی از نوع تحلیل محتوا محسوب میشود.با توجه به روش تحلیل محتوا، فرایند کدگذاری و طبقه بندی در نزم افزار MAXQDA 2018 پیاده شد سپس جهت اعتبار سنجی با روش دلفی فاری کدها مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت و در مرحله کمی در قالب نرم افزار PLS اندازه گیری شد.در این پژوهش ضمن دستهبندی ابعاد شایستگی بنیادی مدیران منابع انسانی سعی شده است که عوامل موثر بر آن نیز شناسایی گردد. یافته ها نشان داد در مرحله اول با رویکرد کیفی هشت بعد شایستگیهای بنیادی شامل شایستگی شناختی- بینشی، شایستگی کارافرینانه، شایستگیهای رهبری، شایستگی ارتباطی، شایستگیهای فردی، شایستگیهای فنی و تخصصی، شایستگی اخلاقی و شایستگی روان شناختی و شش عامل تاثیر گذار صورتبندی گردید در مرحله دوم، با رویکرد کمی تاثیر شش عامل بر شایستگی بنیادی مدیران منابع انسانی مورد سنجش و تایید قرار گرفت.
سید موسی خادمی؛ سید رضا خادمی
چکیده
دولت الکترونیک بهواسطه مزایای فراوانی که برای هر کشور به ارمغان میآورد بسیار مورد توجه جوامع علمی قرار گرفته است. ضرورتهایی مثل شفافیت، چابکی، سهولت دسترسی به خدمات و صرفهجویی در زمان و هزینه مواردی هستند که باعث میشود دولتها به این مهم علاقه نشان دهند و برای اجرای سختافزاری و نرمافزاری دولت الکترونیک بکوشند. هدف از ...
بیشتر
دولت الکترونیک بهواسطه مزایای فراوانی که برای هر کشور به ارمغان میآورد بسیار مورد توجه جوامع علمی قرار گرفته است. ضرورتهایی مثل شفافیت، چابکی، سهولت دسترسی به خدمات و صرفهجویی در زمان و هزینه مواردی هستند که باعث میشود دولتها به این مهم علاقه نشان دهند و برای اجرای سختافزاری و نرمافزاری دولت الکترونیک بکوشند. هدف از انجام این پژوهش، طراحی مدل سنجش بلوغ دولت الکترونیک و بهکارگیری مدل مزبور برای تعیین سطح بلوغ دولت الکترونیک در استانداری استان لرستان است. مدل طراحی شده دارای 4 سطح شامل حضور در وب، تعامل دولت و شهروندان، تراکنش و یکپارچهسازی است. با توجه به پژوهش انجام شده مشخص شد که در مقطع انجام پژوهش مطابق مدل ارائه شده در این مقاله سطح بلوغ دولت الکترونیک در استانداری استان لرستان از سطح اول که اصلیترین موضوع آن حضور در سطح وب است عبور کرده ولی در سطح دوم که تعامل بین دولت و شهروندان است به میزان کافی از توسعه در حوزه دولت الکترونیک برخوردار نیست و براساس نتایج حاصله سازمان مذکور در حال گذار از سطح 2 به 3 است. در پژوهش حاضر از روشهای آمار استنباطی شامل، آزمون همبستگی پیرسون، رگرسیون خطی و از شاخصهای آمار توصیفی مانند میانگین و انحراف معیار و روشهای آماری ازجمله آلفای کرونباخ و تحلیل اکتشافی با استفاده از نرمافزار اس.پی.اس. 22 استفاده شد. همچنین برای برازش مدل مفهومی پژوهش از نرمافزار لیزرل استفاده شده است.